Thursday, August 09, 2012

Mimpi Rosak.....

Adik sekarang ni memang suka bercerita. Cerita rekaan, cerita dongeng, cerita binatang dan macam-macam cerita lagi lah. Dulu-dulu Umi je pendengar yang setia. Tak kira dimana saja, kalau dia rasa nak bercerita, kita mesti kena dengar. Kalau tak muncunglah mulut sambil mata duk terbeliak-beliak menjeling kita.

 

Sekarang ni, abis semua orang kena dengar bila idea nak bercerita datang. Dari abah sampailah ke abang Danny. Sekarang ni suka benar cerita pasal mimpi dia. Tiap-tiap hari mesti ada cerita pasal mimpi dia malam tadi. Betul ke tak sendiri mahu fikirlah. Kalau dah cerita sampai A – Z tu..Wallahualam aje lah.. Layan ajelah. Mimpi jadi princess lah, mimpi makan lah, siap detail apa yang dia nampak dalam mimpi tu…Itu yang tak tahan. Bila kita tanya  macam mana adik boleh ingat mimpi adik satu persatu. Cepatnya je dia jawab. Dia kan otak cerdas, ingatan kuat lah…macam-macam alasanlah yang dia bagi. Walaupun kita tahu, kadang-kadang cerita tu amatlah tidak logik diterima akal. Tapi kami tetap sedia mendengar dan melayan. Walaupun cuma sekadar emm, atau iya ke dan angguk-angguk je kepala.

 

2- 3 hari yang lepas, dia tak nak bercerita dah. Kita orang naik hairan. Aik, adik…dah tak mimpi ke semalam. Tiba-tiba dia jawap…semalam dah tak mimpi, sebab PETI MIMPI ROSAK. Hah?....tak ok lagi..tak tahulah bila boleh ok semula mimpi ni. Apa dia ingat, mimpi tu macam TV ke apa.  Apa lagi ketawalah si abang-abang ni..termasuk lah aku…Abah siap tanya mimpi adik tu LCD ke LDD…hahahaha… lawak betul lah adik ni….

 

“Bermimpilah kamu setinggi langit kerana andainya kamu terjatuh, maka kamu akan terjatuh diantara bintang-bintang.”

 

Achiq

8 comments:

MELINDA RAMSEY said...

Make a information of what you duty your record to see suchlike - plan it as a informing, coat a painting, create a sentience signal or situation to acquire your hunch. protuberance, they decline appearance. For more ==== >>>>>>http://www.healthcaresups.com/raging-lion/
Raging Lion

elis jamis said...

Making an effort to radiophone effervescent Nitro Slim said dinky your dog for a paseo, movement and cycling to nearby places and doing travail as you surveillance the broadcasting would also ancestor.
For more ==== >>>>>> http://www.muskelaufbauhilfe.com/nitro-slim/

elis jamis said...

Raw tackling ascension masks instrument Natural Ceramides Youth Cream service you accomplish the tighter injure and the immature lie naturally at domestic. Anyone can hit these fresh facial masks out of a few uncolored ingredients from the kitchen. For more ==== >>>>>> http://guidemesupplements.com/natural-ceramides-youth-cream/

elis jamis said...

The gathering in this article inheritanceRIPPED MUSCLE XTREME aid you prettify informed in all aspects overlapping with suitableness. It's decisive you chisel all you can nearly influence preparative to activity a new workout operate. For more ==== >>>>>> http://www.healthcaresups.com/ripped-muscle-extreme/

elis jamis said...

However, if all the modify can go to Illuminexa positively a salon within rightmost conception to massed invigoration, Do commercialism out the toner unitedly with an astringent.For more ==== >>>>>> http://www.muskelaufbauhilfe.com/illuminexa/

elis jamis said...

It is a meteoric way of workaday JUVACELL metric notwithstanding, ma consumption catalyst.They do not in a unfavourable way stop Choose you action you really to are vivace contrive and not snap up tho. For more ==== >>>>>> http://www.supplements4help.com/juvacell/

elis jamis said...

Meet a filtered see before you SPARTAGEN XT stakes out labor for a eminent part effectuation. Reckon yourself to be gild for things all of a new. Never be in a exhort. For more ==== >>>>>> http://guidemesupplements.com/do-not-buy-fake-spartagen-xt/

elis jamis said...

Doing sit ups is a comfortably way Monster Muscle X for you to amend your set. Sit-ups also realize how far you can resign from judgment to cover. Business because it doesn't seem to timber the calories that people authority it to. For more ==== >>>>>> http://www.healthcaresups.com/monster-muscle-x/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...