Thursday, December 27, 2012

Sup Belut

Kepada pengemar-pengemar belut, musim hujan ni memang heavenlah. Belut memang berlambak dijual di tepi-tepi jalan.
Tetapi kepada yang tak suka dan yang tak minat kepada makanan-makanan yang pelik (macam aku) memang tak kisah sangatlah. Pelik ke makan belut? Tak adalah pelik manapun, saja je aku kasi gempaq.
Last night, we have soup belut for our dinner (excluding me ya). Kita makan nasi goreng cendawan je. Ada satu restoran kat Kertih yang sup belutnya memang terangkatlah. Mengikut kata en hasben lah. Nama restoran ni restoran mutiara, berhadapan dengan pejabat haiwan. Kalau malam memang penuhlah. Parking kadang-kadang sampai ke masjid jamek Kertih. Lupa pulak nak amik gambar restoran ni. Lain kali kalau datang sini lagi kita amik gambar.
Aku pulak Janggal je sorang-sorang makan nasi goreng cendawan je dengan cendawan yang dikira agak banyak jugak. Yang lain semer berjelut (bahasa Terengganu maksudnya over gitu) duk mkn sup tu.
Kata orang makan belut ni bagus untuk kesihatan. Fakta mana entah. Ada jugak yang cakap kasi kuat tenaga dalaman especially lelaki. Ehem, ehem .....,




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...