Wednesday, July 04, 2012

EXPRO - Team Petanque 2012

Hello, hello….nak update pasal sukan sikit ni… kiranya pengulas sukan yang tak bertauliah gitu..
Seperti biasa setiap tahun,  PETRONAS setiap cawangan akan mengadakan sukan diantara anak-anak syarikat. Kebiasaanya selepas habis sukan disetiap cawangan akan disusuli pulak dengan sukan PETRONAS yang besar-besaran tu. Biasanya lokasi berkumpul semua para atlit PETRONAS ialah di Bangi. Tapi semenjak 2 tahun lepas hanya sukan di peringkat cawangan sahaja yang berlangsung. Dah tak adalah sukan KKKP yang biasalah kakitangan duk tunggu-tunggu. Entah tak tahu kenapa… Allahuwalam….Nak komen lebih-lebih tak berani takut kena saman…
Dan seperti 2 tahun lepas jugak, semenjak join PCSB ni hanya acara petanque je yang aku join. Sukan-sukan lain tak berminat (sebenarnya tak terpilih..kureng pandai lah tu..hihihi).
Adalah jugak 3 – 4 orang muka baru yang join game ni. Termasuklah partner baru aku yang menggantikan partner lama yang tengah berpantang. Walaupun kami kecundang tahun ni, tetap happy kerana kami main dalam semangat kesukanan dan juga just wanna have fun.
Jangan terkejut kalau Nampak ada ahli yang dah agak veteran gitu…. Ini adalah kerana memang ada kategori veteran. Maka wajiblah pemain berumur 45 ke atas. Macam Hj Latif kita.  Walaupun dah berumur 50++ tapi masih bersemangat untuk mewakili pasukan EXPRO. Dengar cerita pengalaman beliau bermain petanque ni bukan calang-calang. Dah berbelas-belas tahun dah siap wakil PETRONAS lagi tu…Pernah ke Filipina, Thailand bagai…fuh! Cerah masa depan….
Petanque – Gegirl
Walaupun kalah dalam permainan, tapi bab pakaian mesti tak kalah punya… Memang team EXPRO selalu gah dalam bab pakaian di mata pasukan lawan. Boleh dikatakan dalam semua acara, baju-baju pasukan kami semuanya cantik-cantik. Cantik kan skirt Gegirl……Idea saranan oleh saya lah…..Cuma tudung tak sempat nak beli color sama…
Tapi puas hati main tahun ni, sebab aku telah berjaya mengalah pasukan Petchem. Tahun lepas kalah di tangan dia orang, tahun ni menang beb..walaupun killer dia power gila….tapi berkat sabar dan relax je main….terus menang. Walaupun overall team kalah…at least kategori ladies menang..yeahhhhh!!!!!
Oh ya, Manager pasukan kami telah diganti dengan En Azmi (3 tahun asyik En Musa – Bos PSM). Yang juga merangkap bos baru aku yang baru je transfer dari Iraq. Sangat supportive (puji sikitlah bos kita kan)…Dari hari pertama dia datang tengok kita orang main. Lepas tu siap belanja lunch lagi… Hari kedua – final dia datang juga..belanja makan lagi..Iyalah just belanja makan apalah sangat,,,kan Bos? So, aku main kenalah sungguh-sungguh sebab bos dah datang tengok ditambah lagi siap dia cakap tak sia-sia bagi kelonggaran untuk keluar awal dari opis hanya untuk training. Wah berbunga-bunga hati dok dengar bos puji weh… . Hari ke dua semua game aku menang, hari kedua,,, hampeh….
Diantara faktor kekalahan kami yang dapat aku simpulkan disini ialah kurangnya semangat nak training. Time training berapa kerat je turun. Ada yang tu hari lawan baru nampak muka…macam mana tu? Satu lagi over confident pun ada kot…Especially bila lawan pasukan yang kita tak pernah kalah dengan dia orang.  Last-last boleh kalah…malu weh…..lawan dengan newbie pulak tu…..Jangan sekali-kali `underestimate’ lawan kita….
So, kalau umur panjang jumpa lagi geng…Berkumpul macam ni sekali-sekala mengeratkan ukhwah dan yang paling penting …. Enjoy!!!!

Achiq

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...