Tuesday, July 31, 2012

Berinai


Entah mimpi apa adik kemarin tiba-tiba lepas kita orang berbuka puasa, dia merengek-rengek nak pakai inai.
Tak tahan dengar suara dia yang asyik duk sebut nak pakai inai, nak pakai inai. Lepas je solat mahghrib aku pakaikan inai kat jari dia. Nasib baik ada inai yang tube tu. Pemberian arwah mak mertua semasa balik dari Mekah. Memang dah lama sangat dah. Dah 3 tahun dah kalau tak silap. Tapi okeylah. Tak keras/rosak lagi inai tu.
Tak sempat 10 minit, dah sibuk nak basuh. Dah agak dah, bukannya boleh tahan lama tak pun tunggulah inai tu kering sikit.
Dan hasilnya adalah seperti gambar diatas. Nampak jugaklah colornya. Walaupun tak merah sangat.
Dan pagi ini asyik duk tilik tangan dia je. Sempat pulak suruh kita amik gambar dia.
Oh ya, kita cuti hari ini. Dan sekarang ni tengah berada di sini.


Nanti kita cerita lain entry.
Selamat berbuka puasa. Makan jangan banyak-banyak tau!

Achiq



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...