Monday, August 15, 2011

Badminton World Championship 2011 - Kecundang lagi

Kalau dah namanya tak ada rezeki, nak buat macammana. Meloponglah semua.

Apa-apapun Tahniah Datuk Lee Chong Wei. Walaupun kecundang ntah keberapa kali ditangan Li Dan (Super Dan). Tapi Datuk telah mempamerkan satu permainan yang baik sekali. Dengan skill-skill yang amat tinggi. Walaupun acap kali jugak simple mistake terjadi. Almaklumlah, kita ni manusia.


Dengan fokus yang baik (sekali sekala je terbabas fokus tu - dari pemerhatian aku), dengan mental fizikal yang baik dan dengan persediaan yang rapi. Datuk L C Wei memang dah berada didalam keadaan yang membolehkan dia menang malam semalam, Tapi macam aku cakap awal-awallah, memang dah tak ada rezeki. Terpaksalah kita tunggu 2 tahun lagi untuk Datuk L C Wei beraksi untuk kejuaraan dunia ni - 2013. Tungguuuuuuu...InsyaAllah kalau umur panjang...


Tiba-tiba je aku rasa Li Dan semalam tak berapa hensem pulak. Mencik je rasa. Tapi nampak sangat dia memang fight giler dengan Datuk. Tapi rezeki dia nak menang. Nak cakap apa. Dengan 2 mata je beza. Betapa gahnya Li Dan kerana telah berjaya mempertahankan gelaran juara dunia bagi 4 kali berturut-turut, walaupun semalam sipi-sipi je nak menang. 


Tabik spring buat Li Dan. Walaupun malu je I nak tengok you dedah-dedah badan macam tu. Tak sopan tau. Dah lah I ni puasa. Macam mana tu?

Overall result - 22 - 20, 14 - 21, 21 - 23

2 comments:

Juli.Zakaria said...

setuju! saya pon dah tak berapa jatuh cinta ngn die terikk ni.sebb congwei muka cnfident kot, tak muka nk nangis macam seblom ni

Unknown said...

zzzzz2018.7.27
ugg boots
pandora
true religion jeans
mbt shoes outlet
tods shoes
golden goose
jordan shoes
hermes belts
oakley sunglasses wholesale
salomom shoes

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...