Tuesday, August 09, 2011

Hari ke 7 berpuasa

Hari ini dah 9 hari kita berpuasa ya.. InsyaAllah....Tajuk adalah tak sama dengan bilangan hari berpuasa. Kenapa? Sebab nak cerita pasal hari ke 7 berpuasa.... kih, kih, kih

Tiap-tiap petang dalam bulan puasa ni, mesti pening je kepala nak memikirkan apa yang nak dimasak. Terutama kepada kita yang tak berapa nak pandai memasak ni. Pagi-pagi lagi dah siap bercommunicator dgn en hasben pasal menu petang ni.

Jadi apabila ada je jemputan berbuka puasa kat luar, akulah orang yang pertama akan mereply `YES'. hahaha.. Kena pulak kalau kat hotel, lagilah.... bukan main seronok budak-budak ni kalau berbuka kat luar ni. Selain terkesima apabila nampak banyak lauk pauk dan kuih muih mereka selalunya dapat berjumpa dengan kawan-kawan mereka. Selalu je terserempak dengan kawan-kawan. Terutama kakak lah. Yang selalu je ramai kawan. Kalau gi mana-mana ada je jumpa kawan dia, kadang-kadang kawan baru pun ada. Biasalah budak-budak kan senang buat kawan. 


So, jemputan yang pertama kami terima tahun ini datangnya dari Rambytes dan venue untuk berbuka puasa ialah di Hotel Awana Kijal. Wah bukan main seronok lagi budak-budak, bila aku cakap petang ni kita berbuka puasa di Hotel Awana... Yahoo......

Pukul 6.30 petang kita bertolak ke Awana. Bukan apa, takut kalau lambat susah pulak parking. 6.45 pm dah sampai. Oleh kerana awal lagi, maka lepak-lepaklah kat lobby ni dulu. Si kenit 2 orang ni dah start pusing-pusing dah kat lobby ni. 


Budak-budak ni (campur mak budak sekali) naik rambang mata tengok air. Semua jenis air diambil. Just nak rasa-rasa je. Soya bean & teh tarik tu saya punya. Si Danny siap add ais krim dalam air bandung dia. Sedap katanya...slurpppppppp...


Kakak pulak hari tu kebetulan tak berpuasa. Memang dia dah cakap awal-awal dari malam lagi yang dia tak nak puasa. Bila aku kejutkan untuk sahur, terus dia buat derk je...

Terus buat agreement baru dengan aku. Kakak nak puasa selang seli. Lagi satu alasan dia, duit dia dah cukup RM10. Kami janji dengan dia kalau puasa 1 hari = RM2. Iyalah kenalah bagi reward sikit. Jadi apa lagi, sampai-sampai je kat restoran kampung ni, ambil makanan dan dengan selambanya terus makan. Sabor ajeler. Abang-abang bengkek je.



Ini Abang AK punya.....hihihi... tak muat pinggan ko AK
Kalau tengok hiasan dalaman restoran ni banyak berkonsepkan Hari Merdeka. Raya-raya punya decor agak kurang sikit. Iyalah bulan ni kan bulan kemerdekaan. Disana sini orang duk pasang Jalur Gemilang.


Minggu ni ada 2 lagi jemputan untuk berbuka puasa. Fuh! selamat aku dari memasak. hihihi

Selamat berbuka puasa semua tak kiralah berbuka di mana sahaja. Yang penting kena segera-segera berbuka puasa apabila masuk waktu. Itulah dia pesanan dari penaja.....

2 comments:

Ju Zie said...

Awana........ dessert sedaaap!~

Achiq said...

JuZie : yup, nyum2....tapi tak terlarat bila dah msuk air dlm perut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...