Sunday, February 27, 2011

Sweet like Black Pepper

Korang pernah makan tak gula-gula lada hitam? Mesti tak pernah kan? Dengan rasa bangganya aku nak bagitahu korang, aku dah pernah makan. Rasanya... pergh....manis + pedas + berangin.

Dia punya berangin lain macam sikit. Bukan berangin macam gula-gula halls tu, tapi berangin campur pedas. Kalau nak tahu, korang rasalah sendiri ya.

Oh ya! lupa nak ucap terima kasih kat office mate aku, Hazren kerana telah bermurah hati membawa ole-ole dari Miri, Sarawak. Dia cakap dia beli gula-gula ni kat Airport di Miri. Bila sebut lada hitam, mestilah dari Sarawak kan? Pengeluar lada hitam. 

Dia punya bungkusan macam gambar kat bawah ni. Jadi, kalau sapa-sapa yang nak gi Sarawak tu, bolehlah beli sebagai ole-ole dari sana. 


Ini gambar dekat. Nampak tak gula-gula yang dah aku buka bungkusan tu? Warnanya ala-ala putih. 


Tapi kan korang, bila dah makan gula-gula ni. Tunggulah dalam 3 - 4 jam. Akan ada rasa satu perasaan pelik datang. Yang rasa macam tak boleh tahan. Nak lepas jugak. Ala, korang jangan salah faham pulak, ini bukan entry 18SX. Rasa nak kentut aje lah. Bila dah rasa panas je dalam perut, mulalah rasa nak terkentut-kentut.

So, kepada sesiapa yang memakan gula-gula lada hitam ni, sila tengok kiri kanan anda sebelum melepaskan apa-apa yang patut. Karang ada pulak yang terbau minyak wangi korang.

3 comments:

MammaSun said...

nak try gakk

Juli said...

sebbaiik ada balang ikan saya, laku terus cekelat tu daripada status tade org nk pandang.hahahha

Ju Zie said...

walau kluar dr topik... teringat black pepper steak... sluuurp!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...