Monday, May 02, 2011

Sejuknya di tanah tinggi....

Kalau nak tahu, gambar dientry yang lepas tu adalah di pintu masuk ke rumah salji di Genting Highlands. Apa rasionalnya dia gantung patung kat situ tidaklah aku ketahui.


Cuti sekolah yang lepas (dah lama kan? macam dah basi je, dah nak masuk cuti pertengahan tahun dah) kita orang adalah jalan-jalan kat Genting Highland. Kiranya ini adalah kali yang pertama adik menjejakkan kaki dia ke tanah tinggi Genting. Sarah pulak 2nd. time. Masa 1st. time pergi umur dia baru 3 tahun. Kiranya dah lama jugaklah aku tak bercuti di sana.

Awal-awal lagi kami dah bertolak. Siap masak breakfast lagi (pukul 5 pagi dah bangun masak mihun). Dalam pukul 9 am dah sampai. Perut dah mula berbunyi, punyalah kita orang duk mencari port yang bagus untuk makan, semuanya berkabus dan basah. Last2 makan je kat parking. Selamba je hampar tikar dan makan.


Sarapan diselubungi embun pagi.. Sejuk dowh....minum teh panas tak terasa panasnya teh tu...pengalaman yang sukar dilupakan..


Sebelum nak masuk ke Taman Tema, wajiblah membeli tiket. Oleh kerana kita orang adalah orang terawal yang beratur dikaunter tiket, tak dapat apa-apa diskaun pun.. hihihi... ayat.. saja jer...

Nampak tak muka 2 orang budak yang tak sabar-sabar nak masuk ke dalam. Kita orang cuma beli tiket untuk taman luar saja. Kalau beli kesemua tiket untuk taman dalam dan luar, mesti tak cukup masa, lagipun lepas ni kita orang nak ke KL pulak.



Check, check gelang pakai tak?


 Kakak Sarah, semua haiwan nak bergambar. Pose mesti vogue gitu...


1st. time Amirul a.k.a Danny naik menda pusing-pusing ni. Aku tengok dah mula rasa pening + loya. Macam mana lah dia orang ni boleh tahan pusing-pusing macam tu...


Adik ntah kali keberapa dah naik elephant ni. Suka bebenor dia. Padahal bukannya tak biasa naik menda-menda macam ni. Mungkin, feel dia lain sikit sebab naik kat tempat sejuk kan....


Muka yang cuak, sebab asyik kena langgar je.. Kakak dah tak ingat dunia dah naik kereta ni. Dia asyik nak langgar orang ni. Adik takut.. nampak muka dah macam nak menangis dah.... sabar, sabar... dah siap panggil Umi dah...


Sapa tu? 




Susahnya nak bergambar satu keluarga. Dah lah orang tengah ramai lalu lalang. Masing-masing buat perangai dah. Tak sabar nak masuk ke snow house.

Bila dah tengahari, hujan dah mula turun. So, kita orang decide keluar dulu dan lepak-lepak kat dalam ni. Tunggu hingga hujan berhenti. At last, hujan tak henti-henti. Terkilan jugak budak-budak tu (terutama AK). Banyak benda yang best-best dia tak dapat naik. Tak apalah, lain kali boleh datang lagi.

Dalam pukul 4 petang, kita orang terus bergerak ke KL. 


7 comments:

Yatie said...

hari tu pi anak I tak nak balik...nak main lagi

Anonymous said...

besnyer jejalan ;)..sure anak-anak suka kan? insyaAllah, kalau ada rezeki smpi jugak turn kami..hehhe

Juli.Zakaria said...

sarah pose macam stacy sunggh!

Unknown said...

zzzzz2018.7.27
nike outlet
pandora outlet
ralph lauren outlet
air jordan 4
moncler outlet
moncler online
red bottom shoes
off-white clothing
dsquared
red bottom shoes

slono said...

go to website you could try this out Home Page see here now useful reference Source

Unknown said...

g7r30j3s68 c8m12q1b30 s2w06v8z85 r0d74h8q02 v6m60c7i05 s8i82c5d92

smesmaez said...

e9f37v0j45 b3c53x5c13 r9u16k0k27 m0i82j6x90 y4i21a2v04 e8w00c7h47

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...