Wednesday, May 04, 2011

Sutera Bidadari


Pelancaran Sutera Bidadari – 30 April 2011


Sutera Bidadari kini sudah boleh dimiliki mulai 22 April yang lalu sempena Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) sehingga 1 Mei 2011  di Karangkraf Mall, Dewan Tun Dr Ismail, PWTC dengan diskaun 15 peratus. Hanya akan diedarkan di seluruh Malaysia setelah PBAKL berakhir.
Bersempena dengan itu, Majlis Pelancaran Novel Sutera Bidadari akan diadakan pada 30 April 2011. Anda semua di jemput hadir. - petikan dari kelabram .

Rasa terkilan sangat weh sebab tak dapat pergi ke pesta buku tersebut. Iyalah kat KL kan. Memang tak berkesempatan langsung. Lainlah kalau kebetulan ada urusan di sana, sudah semestinya kita singgah. Terutama pulak bila tengok Sutera Bidadari dah keluar. Memang tak sabar rasanya ni... Bilalah sampai kat Popular MM ni?



Kalau korang nak tahu, Sutera Bidadari ni adalah sambungan kepada tetralogi Bagaikan Puteri. Sutera Bidadari ni adalah sambungan kepada 4 buah novel RAM sebelum ni. Semua novel ni memang best. Bagaikan PuteriCinta Sang RatuHijab Sang Pencinta and Cinta Sufi. Semua dah ada dalam koleksi aku. Tak sabar nak jumpa Laksamana Sunan. Sapa-sapa baca novel ni memang jatuh cinta lah kat Laksamana Sunan. Oh tidak!




Jom baca sinopsis novel Sutera Bidadari...

Saifudin - Muncul semula dari Tasik Hulu Melaka setelah 6 purnama dalam pengawasan dan rawatan Hang Tuah. Pengambaraan pun bermula ke Negeri Atas Angin untuk memburu Taghut durjana. Pelayaran telah mengundang banyak pancaroba. Namun, dia tetap berazam dan bertawakal memburu musuh yang telah banyak menyesatkan manusia.

Raja Roman - Setelah Sang Petala berlepas diri, Taghut terkapai-kapai hilang kesaktian. Lebih mendukacitakan apabila dia kematian permaisurinya... Sutera. Namun, dia masih berazam untuk menghapuskan Laksamana Sunan sehingga ke hujung nyawa. 

Makhluk Sumpahan - Sang Dewi muncul akibat sumpahan Maharani Pulau Utara sebelum kerajaan itu runtuh suatu waktu dahulu. Sang Dewi menyeru nama Saifudin menerusi lontaran suara naluri. Sang Dewi kerap memerangkap Saifudin ke alam tidak berdinding. 

Saifullah - Pada abad ke 21 ini, dia memburu sisa kejahatan yang berlanjutan dari tahun 1511. Abid Kamal dan Shahril turut menyertainya kerana Saifullah mirip Saifudin yang pernah hidup pada tahun 1511.

Ramlee Awang Murshid - Sutera Bidadari, bukan hanya mempamerkan aksi lasak yang menguja pembacaan, malah turut memanipulasikan emosi kerana karya kali ini menggabungkan kedua-dua elemen yang tidak terungkai sehinggalah ke noktah terakhir.

2 comments:

mrs redzuan said...

sy pun sangat suka ngan citer laksamana sunan ni. so far baru baca 2 buku..huhu

Juli.Zakaria said...

lama dah tak layan RAM.. kalo kak terbeli, bole kite pinjem2..hihih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...