Sunday, May 01, 2011

Emosi bercelaru...


Sejak kebelakangan ni,hati tak tenang,perasaan tak keruan. Banyak perkara yang difikirkan. Tak tahu kenapa dan mengapa. Mungkin bila dah masuk ke angka 40 ni macam-macam ujian yang Allah bagi, kerana ujian hadir buat orang yang beriman kan?! Ya Allah ya Tuhanku, jauhkan aku dari bisikan syaitan yang sentiasa membisik-bisik ditelinga ku ini. Aku bahagia dengan apa yang aku ada sekarang. Ujian apakah kiranya yang Engkau anugerahkan kepada ku ini? Bayangan-bayangan hitam sentiasa diingatan. Telah kucuba menghindarinya, tetapi semakin kucuba, ia semakin datang. 

Jadinya cuti 3 hari ini aku duk bermuhasibah diri, relax2..banyakkan berehat (tidur aje yang aku tahu). Kerana nak mengqadarkan minggu sukan tempohari, rehat yang amat tidak cukup. Mungkin salah satu kenapa hati aku tak berapa keruan ini adalah kurang rehat kot. Melayan keletah anak-anak membuatkan diri aku hilang sekejap bersama gelak tawa mereka. Comelnya adik dengan keletahnya yang manja. Cutenya Sarah yang sentiasa bergaya lagak diva. Duk dengar Sarah berkaraoke, hilang duka nestapa. Apatah lagi duk asyik mendengar si Danny yang asyik mengusik Sarah...tension pun ada.

Tapi itu semua sudah dapat mengubat hati ku ini. Maka malam ini aku sudah yakin dan InsyaAllah aku telah berjaya bangkit sebagai diri ku yang sebenar. Tiada lagi yang ku harapkan, tiada lagi yang ku inginkan (lirik lagu ni weh)...Besok pergi kerja dengan semangat baru, buangkan segala prasangka yang tidak elok. Jauhkan diri dari punca masalah (yang ni tak boleh kot). Tapi apa-apa pun, kita cuba setakat yang mampu. Mana tahu aku je yang berprasangka lebih-lebih walhalnya tak ada apa-apa masalah pun (mudah-mudahan begitulah ya).





Tapi,hati ini tetap yakin bahawa ALLAH sentiasa bersama. Ya Allah,berikanlah aku kekuatan dan ketenangan untuk melalui segala dugaan dan cabaran. Insyaallah. Amin.


1 comment:

Juli said...

mungkin kurnag rehat sebab actif dari biasa lately tu, so pkran bkan2 yg tak penah2 terlintas akn datng la tu. hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...