Friday, April 01, 2011

April datang lagi


Pic. google - tiada kena mengena dengan cerita dibawah samada hidup atau mati
Bulan April datang lagi. Banyak peristiwa yang berlaku dibulan April ni. Ada peristiwa sedih dan ada juga peristiwa gembira.

Peristiwa yang paling mengembirakan tentulah En hasben kita akan bertukar ke OPU baru. Lokasi kerja baru pulak hanya sebelah opis kita. Nanti senanglah. Boleh pergi dan balik kerja bersama. Dah tak perlu drive kereta lagi. Syoknya dah ada driver ni. Lagi satu jimat masa (perjalanan ketempat kerja) dan yang pastinya jimat minyak kereta. hihihi.... Kalau dulu 7.15 am En Hasben dah kena pergi kerja, mulai hari ahad ni, 7.45 am (paling awal) sempat lagi pergi kerja. Nantikan lepas balik kerja boleh pergi dating dulu...Lalalalalala

Bulan April ni juga syarikat aku telah mengamalkan waktu kerja yang fleksi. Maknanya kita boleh datang kerja diantara pukul 7 - 9 am dan balik diantara pukul 4 - 6 pm. Kepada sesiapa yang kaki bola yang duk tengok bola hingga kepagi tu, bolehlah datang kerja pukul 9.00 am dan balik pukul 6 pm. Dan begitulah seterusnya. Asalkan cukup 9 jam waktu kerja + waktu makan tengahari. Kita orang tak decide lagi nak ambil waktu mana nak gi kerja. Rasanya macam biasa kot. Memandangkan kena hantar anak-anak pergi sekolah dan  boleh terus pergi kerja. Kalau pergi awal, bolehlah balik awal.

6 April - Ulangtahun perkahwinan kami. Mengikut kiraan jari, tahun ni genaplah ulangtahun kami yang ke 16. Rasa baru je tersipu-sipu malu atas pelamin. Tapi bila tengok gambar kita dulu-dulu dan tengok kita sekarang, baru boleh terima dah 16 tahun aku kahwin. Dagu dah 2, perut dah berlapis-lapis (macam kek lapis Sarawak). Hahahah....sumpah weh, tak malu nak ngaku.....

29 April - Jangan lupa hari ulang tahun kita (tarikh kita menjenguk dunia). Ulang tahun yang ke berapa? Biarlah rahsia kata Dato' Siti....Tahun ni rasa-rasanya apa hadiah yang kita nak mintak dengan En Hasben. Ermmm.....cincin ke gelang emas ke rantai emas ke..... ataupun Ipad.... Semua orang duk sibuk dengan Ipad ni, kita pun nak masukkan dalam wish list kita lah... Minta-minta En Hasben terbaca entry ni. Tahu ajelah, dia bukannya suka baca blog-blog ni. 1 lagi nak tambah dalam wish list.. Iphone pun best gak. 

Dalam gembira-gembira mestilah ada sedihnya. 

16 April - Tahun ni genaplah 4 tahun pemergian arwah bonda meninggalkan kami semua. Selepas 2 bulan arwah ayahanda meninggalkan kami, arwah bonda pun menyusul. Tak nak cerita panjang-panjang, sedih lah pulak.

Teringat lagu Fazley - Bila April (tapi tak ingat lirik penuh dan malas nak google). 

Apa-apapun uolssss... selamat beristirehat dihari minggu dan jangan buat dajal (april fool) tak baik tauuu!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...