Thursday, March 17, 2011

Garage Sale


24 Feb 2011

Bulan lepas syarikat aku telah menganjurkan garage sale. Maknanya segala barang-barang terpakai boleh dijual disini. Yang terlibat adalah kakitangan. Bererti urusan jual beli adalah melibatkan kakitangan sesama sendiri. Aku kalau bab recycle-recycle ni memang sokong 100%. Walaupun mula-mulanya nak buka juga satu booth. Tapi malangnya, tidak mendapat sokongan daripada geng yang satu kepala dan juga tidak tahu apa yang nak dijual, maka tidak jadilah aku menjadi penjual pada hari tersebut (tetapi sebenarnya malas nak berkemas.. boleh macam tu)

Acara ini dijalankan dari pukul 12 tghari - 4 petang di Dewan Sri Intan. Walaupun hanya selama 4 jam je diadakan garage sale ni, sambutan amatlah mengalakkan. 

Ini aku attach ajelah gambar-gambar yang menarik yang sempat disnap oleh Pak Jak.

Booth dari Admin - Garaj Pak Malau namanya - mendapat tempat pertama dalam bahagian dekorasi
Barang-barang dagangan ialah tudung (tudung baru pulak tu, aci ke?)

Ini satu lagi dari dept. mana ntah, siap menjual barangan vintage lagi... dah lari konsep dah ni
Gerai dari PWE menjual barangan terpakai kegunaan peribadi seperti beg-beg yang PMO bagi, dia jual balik....

Tepat pukul 12 tengahari, acara perasmian dimulakan. Sekejap sahaja Dewan Sri Intan kebanggaan PMO ini berubah menjadi pasar yang ala-ala pasar di Baghdad gitu. Tapi tak adalah sampai terpekik terlolong. Kita orang minyak kenalah jaga standard sikit.. hihihi...boleh blah....

Upacara perasmian, sudah semestinya....
Orang kuat Garage Sale
Suasana di dewan Sri Intan bertukar menjadi riuh rendah dik urusan tawar menawar
dahlah murah, nak tawar jugak...ish, ish, ish...
Buku-buku sudah semestinya dijual....
Dalam kesibukan urusan jual beli, ilmu jangan dilupa
Gerai tudung (tudung baru juga ni) tetapi dijual dengan harga murah katanya....
Hasil tangkapan aku hanyalah 2 helai tudung dan sebuah buku
Tudung = RM5 & RM3
Buku = RM3
Murah kan.... support jangan tak support
Dengar cerita acara ini akan dijadikan acara tahunan. Baguslah.. InsyaAllah tahun hadapan aku nak join. Apa nak dijual? Any suggestion?, selain tudung, pakaian, buku dan lain-lain. Oh ya, makanan tidak dibenarkan sama sekali dijual pada hari tersebut.

5 comments:

Ju Zie said...

happening!! saya sgt suke! siap bawak brg dr KL tp direject, haha...

Juli said...

hhahahah..tahun depan(ke bulan depan ade plok?) kite pakat jual ramai2 barang terpakai

adenium said...

errr... macam kenal jer dewan nih... hmmm....

Achiq said...

adenium : itu Dewan Seri Intan, KOP, PMO...kenal ke?

adenium said...

eh silap kot... ingat kan kat INTAN kemaman.. :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...