Tuesday, December 07, 2010

Cuti

Cameron Diaz in `The Holiday' movie 
Bestnya dapat cuti panjang.   Kenapa aku kata cuti aku this time panjang.  Jom kita buat pengiraan matematik bersama-sama ya.  Sebetulnya aku cuma ambil 2 hari aje cuti tahunan. Selebihnya weekend 2 hari dan public holiday (hari ini) 1 hari.  Kesemuanya berjumlah 5 hari.  Dan apabila dah cuti panjang-panjang ni, wajiblah rasa malas nak masuk opis.  Oh ya, cuti kali ini saya Cuma lepak kat rumah saja.
Macam tahu-tahu je aku cuti.  Terus dari hari sabtu sampai semalam hujan memanjang.  Sejuk wooooo.
Apa lagi berselimut sakan lah aku.  Jangan jeles kepada orang-orang yang terpaksa bangun awal untuk pergi kerja.  Lepas solat subuh, kita terus berselimut lagi.
Excuse me boss, boleh tak bagi cuti free kat saya satu hari lagi?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...