Friday, December 24, 2010

Dunia akhir zaman


Apa nak jadi dengan dunia hari ini. Pengakuan berani, tak hingat dunia ni....
Mana perginya tatasulila kita? Mana perginya agama? Kalau ko bukan Islam, tak kisahlah beb... dah terang-terang jadi kayu api neraka.  Tapi, chup, chup, dia ni Islam ke?  Kalau tengok kan nama, Azwan Ismail, macam nama orang islam kan?.

Memanglah, kena berani untuk menegakkan kebenaran tu.  Tapi, kena tengok jugaklah, jenis kebenaran apa yang nak ditegakkan tu. 

Sendiri kena ingatlah.. bila Allah menurunkan bala, bukan atas dia sorang je, semua yang akan kena...
Setiap perbuatan yang Allah haramkan tu, ada hikmahnya...

Sama-samalah kita renung-renungkan dan fikirkanlah,  Allah telah mengurniakan kita dengan akal fikiran, gunalah ia sebaik mungkin.  Semoga menjadi iktibar kepada kita.  


Allah SWT berfirman:


"Dan (ingatlah kisah) Luth, ketika ia berkata kepada kaumnya: "Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu sedang kamu melihat(nya). Mengapa kamu mendatangi laki-laki untuk (memenuhi) nafsu(mu), bukan mendatangi wanita? Sebenarnya kamu adalah kaum yang tidak dapat mengetahui (akibat perbuatanmu)." (QS. an-Naml: 54-55)

"Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan seksaan itu tiadalah jauh dari orang- orang yang lalim. " (QS. Hud: 82-83)


3 comments:

Juli.Zakaria said...

astaghfirullah..budget adam lambert aper?lagi2 kalo isu begini, msti nk relate kan ngn 'org tak paham ape yg kami rasa'..haiyoo

fede said...

click over here now aaa replica bags click now louis vuitton replica content bags replica gucci

Anonymous said...

my explanation d9n71s3p07 replica ysl replica bags new york f0h20v2d25 replica bags philippines wholesale replica gucci bags k8p95o2o10 replica bags near me replica bags toronto fake hermes t1a05d2p11 replica bags online pakistan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...