Sunday, December 12, 2010

Mengenali jenis darah anda


Semasa PMO Health Day tempohari, aku berkesempatan berborak-borak dengan salah sorang Nurse yang tugasnya adalah mengenalpasti darah-darah manusia.  Mungkin kalau aku borak-borak lama sikit, dia mungkin akan dedahkan cara-cara mengenal pasti darah-darah binatang jugak kot...wah, boleh kerja kat Lab ni... 
Tahukah anda jenis-jenis darah kita adalah seperti gambar di atas.  Dan sememangnya aku tak tahupun, yang darah jenis B adalah sedikit cair + bertompok-tompok apabila dicampur dengan sejenis cecair chemical.  Darah jenis O pulak macam pekat dan betul-betul darah jer.
Tapi itulah, dia cuma ajar kat aku darah jenis B dan O saja.  Jenis lain-lain tu dia suruh aku belajar sendiri.  Adakah patut? Dia mesti ingat aku nak rampas kuasa dari dia... tak patut, tak patut... walaupun akak ni over sedikit, tapi akak tetap mantain ayu gitu tau .....

1 comment:

Unknown said...

navigate herecheck this site out check over herethis contact form my review herehop over to these guys

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...